onsdag, september 12, 2012

Att vara slottsfru...

...kräver sin kvinna. Nämligen en sådan som jag. ;) Det är nämligen inte bara att "vara" utan det följer ansvar och uppgifter med denna roll. Hålla koll på tjänstefolket, inte det lättaste att få de att städa när man vill tex. Men, jag styr mitt Slott med järnhand och oftast så löper det hela smärtfritt. Jag gissar på att det är mitt medfödda, blåa blod som gör det. Jag har en naturligt kunglig glans och värdighet över mig, kalla det aura om ni vill, jag kallar det en självklarhet. ;) 

När jag och min man köpte oss vår villa så fick den direkt arbetsnamnet Slottet och vi skojar friskt om att vi har tjänstefolk, poolskötare, trädgårdsmästare, kock osv. När vi gifte oss så fick vi en äkta vägskylt från Vägverket så nu är det till och med skyltat till Slottet. :) Inte alla som äger ett Slott inte. ;)

Denna layout har jag inte bara gjort för Hobbyworlds räkning utan även för Scrapptorgets första utmaning i deras serie om de sju dödssynderna. Den första synden är nämligen Högmod (fåfänga/storhetsvansinne/övermod/hybris), jag tyckte att en layout om mig själv kanske skulle passa in där? ;) Violett, som jag har i mina bokstäver, är denna synds färg.


Ha en härlig dag och kika in i vår designblogg!


*****************************

The title says: "To be a Castlelady demands it's woman." To rule over a castle is not a task for anyone. But it's just the right position for me. ;) It takes a lot to keep the staff in the right place, make them follow my rules etc. But I rule over my kingdom and The Castle with an iron hand. I suppose that is my blue and royal blood who speaks. I'm a real Queen and I was born to be. ;)

When me and my husband bought us our house for a couple of years ago, we named it The Castle. We always makes jokes about or staff which includes cleaning ladies, pool manager, garden man and so on. :) When we got married, my cousin and his wife gave us a real sign from the Swedish Road Administration so nowadays it's really official, we own a Castle! :)

Have a really nice day and pay a visit in our designblog!








Material:
Bazzill Mono White 10-1001
Bazzill Mono Raven 10-1081
Spellbinder Grand Nestabilities Grand Decarative Ovals One LF-016
Prima Marketing Stickers Romance Novel #559120
EKSuccess Sticko Sweehtheart Black Glitter #52-10114



3 kommentarer:

Mojca sa...

Oh waw this is gorgeous Malin. Love the pictures and beautiful color combinations. Hope you rule in peace:))) hugs! mojca

Therese sa...

Haha, underbart!!! :D

Sol sa...

What a Lady!... :o)... Great and very Luxurious LO... :o)