fredag, maj 25, 2012

Sjungom studentens...


Äntligen är fredagen kommen och vi har full fart mot helgen! En helg, som i alla fall här i Södermanland, kommer bli varm och solig! Hela den här veckan har vi haft högsommarvärme och äntligen känner man att sommaren är här på allvar. I och med sommarstarten så brukar det vara skolavslutningar i vårt avlånga land med. 

Jag har gjort ett studentkort på beställning denna gång. Min kund ville att kortet skulle spegla mottagarens jämtländska rötter och att det skulle finnas plats för pengar i det. Jag valde då att göra kortet i vitt, grönt och blått, samma färger som i den jämtländska flaggan. När man lyfter upp kortets framsida så har jag gjort en liten "dold" anordning för en sedel. Rullar man svenska sedlar så uppenbarar sig en alldeles fantastiskt snygg silverremsa som blir dekorativ i sig. :)

Jag hoppas min kund blir nöjd och att ni funnit lite inspiration till era student- & avslutningskort. :)

Ha en alldeles fantastisk helg i solen! Jag ska tillbringa min helg vid poolen och bara njuta!

Vill ni se mer av mina alster så är ni välkomna till min privata blogg.

********************************************************

Finally! It's Friday and the weather people have been promise us really nice and warm weather here in middle part of Sweden. You can feel the summer in the air and it's wonderful after this cold and long spring.

When the summer arrive to Sweden, the schools are out for summer. I have made a card for a girl who will end her studies at college. The colors are inspired from the flag of Jämtland, the part of Sweden were Kristina lives. Under the front of the card have I made a place for money, which is the gift for this young woman.

I'll hope you will end up with a lovely weekend! I know I will have one, just laying by the pool and enjoy the sun! 

For more inspiration by me, please visit my private blog.









Material:
Silhouette Cameo
Spellbinder Label Four
Martha Stewart Swirling Lace PATP
Basic Grey Paper Pad 6*6
Glitter Glue
13 x 13 inch Self-healing Cutting Mat 
Martha Stewart Craft Knife
3D Foam Squares
Martha Stewart Craft Glue
Bazzill Canvas 13*13

Private stuff:
Flowers, gems and stamp





1 kommentar:

Ingalill sa...

Så fint kort!!!