söndag, januari 16, 2011

Nyår 2010

I mellandagarna (29/12) drog jag på mig jordens förkylning med halsont, hosta, täppa och feber. Blev helt tokrisig och låg mest i fosterställning och ömkade mig själv. Vi var bortbjudna över nyår men det såg ut att bli en nyårsafton på två med raggsockar och thé istället för high heels och champagne. Kul jul liksom...

Men som genom ett under så vaknade jag på nyårsaftons morgon feberfri! Tjoho! PartyPatrullen gav sig iväg upp till Ilsbo utanför Hudiksvall, det nya året skulle minsann firas in på The Mansion hos Erica och Erik. Även med Tomas och Peter.

Erica

Erik

Tomas och Peter

Finaste, finaste älsklingen


En sjuk Malin


Vi fick helt underbar mat och dryck. Hummersoppa med hummersallad och citroncréme till förrätt, smördegsinbakad oxfilé med kantareller och lyxig potatiskaka till varmrätt och en mintbakelse till efterrätt med kaffe och likör. Vi åt så magen höll på att spricka! Dock så var det lite si och så med drickat. Av någon anledning smakar all alkohol riktigt illa när man är sjuk. För vet ni vad som hände? Strax efter middagen så kröp sig febern på igen. Joråsatte...vilken PatryPatrull va?




Vi hade lite frågesport (som naturligtvis undertecknad vann) som vi pysslade med innan det var dags att klä sig och gå ut för raketskjutande. Förutseende som jag var så hade jag med skoterkläderna = varmt och gott! En flaska riktig skumpa korkades upp (smakade skit men alla andra sa att det var god så jag får väl testa igen vid tillfälle) och när kyrkklockorna ringde så fyrades det av raketer för 10-tusentals kronor. Bara i lilla Ilbso liksom, där bor det typ 10 pers...En pryl välte och det small färgglada bomber mellan fötterna på oss så vi fick ta skydd i garaget för att klara oss undan. Hehe, var ganska skoj men djäklar vad det small! En annan pjäs råkade brisera på grannens fönster... Oops!






Efter det här så var jag väldigt lugn och låg, jag satt mest och petade i min drink och lyssnade på de andra. När klockan var sex på morgonen så orkade jag inte längre. Då hade jag knaprat Ipren i några timmar och kände att nu var även mitt mått rågat. Kan säga att det var min första nyktra nyår på VÄLDIGT länge. För nog är man väl nykter om man druckit två glas vin och en drink (ungefär) mellan 18-06? De andra hinkade ungefär som vanligt men höll ändå inte ut längre än en kvart efter mig. ;)

Vi stannade kvar även dagen efter, jag var för risig för att köra och min käre sambo kunde inte köra av andra orsaker. ;) Som bakismat fick vi oxfilé, klyftpotatis och hemslagen bea, trist va? ;)

På söndagen åkte vi hem och jag däckade återigen i feber ända tills på tisdag kväll, då rann febern bort och jag kunde jobba på onsdagen. En dags arbetsvecka blev det eftersom vi hade tagit ledigt på klämdagen på fredagen. :) Helgen var lugn, den tillbringades med sovmornar, mysfrukostar, promenad, skottning, skidskytte, Tour de Ski, pysslande och bortplockande av julen och julpyntet.

Det var det året. Nu ser vi fram emot 2011 och undrar vad det året har att bjuda på. Jag hoppas innerligen att det blir ett bra år!

Inga kommentarer: