onsdag, februari 24, 2010

Halleluhja!

Hur härligt är det inte att Sverige lyckats ta ett nytt OS-guld då? Den här gången var det längdskidkillarna som fixade ett stafettguld med ledning från första till sista sträckan. Underbart! Och det är rörande att Södergren ÄNTLIGEN får en medalj. På tiden!

Annars så vimlar hjärnan över av grep:ar, chmod:ar, find:ar, locate:ar och umask:ar, jag är halvt om halvt yr av all korvstoppning på kursen. Nu är dock 50% av den gjord och nu är det nedförsbacke. Blir det ett prov på fredag så vet fanken hur det kommer att gå. Undrar om man kan ta med ett äpple till magistern och lägga på katedern? Det finns som inget alternativ för att ta på kort kjol och vifta med ögonfransarna är nog ingen höjdare eftersom sambon är med på samma kurs. ;) Jag får förlita mig på mitt minne istället...

Nu blir det sängen med en god (?) bok. Den förra jag läste sög så in i bomben så nu vill jag ha en riktigt bra roman. Har snöat in helt på kriminalböcker så det är nästan så att man blir mörkrädd och undar om någon står utanför fönstret och kikar in...

2 kommentarer:

Lina Nygren sa...

Håller tummarna för att du klarar provet i morgon. Det går säkert bra!

Varje torsdag hyllar jag någon i min blogg som inspirerar mig och idag har jag hyllat dig! Tack för all inspiration du sprider! =)

Kram

Malin ~ Lillpiga sa...

Tack sötaste och underbaraste du, det där gjorde verkligen min dag! Jag är stolt, glad och hedrad!!